About/Contact

ABOUT

The hare has been a recurring narrator in Margit Brundin’s work, but now it has become more humane and also takes on more human-like positions. The sculpture now represents the individual rather than the animal and Margit Brundin focuses on the interaction between the sculpture and the on-looker/viewer.

Margit Brundin is challenged to constantly explore the clay and her own capacity and builds increasingly complex shapes, in terms of size and composition. However, she never renounces the finely detailed detail that characterizes her work.

To capture “a moment” is a slow and patience-demanding process.

The sculptures are coiled and modeled in a red stoneware clay that hold many qualities that are suitable for the sculptural process. The clay also gives a good base color to the sculptures that then often is coloured with slip. Some sculptures are built in parts to be joined after firing. Margit work on fur structure using various tools, then the reddish surface can stand out and make the structure more multifaceted. 

“In the course of a sculpture, I strive for focus and accuracy and details interest me.”

CONTACT

Margit Brundin
Email: margitbrundin@gmail.com

Phone: +46 (0) 702 92 70 21

Studio:
Yllefabriken i Marieholm

Post:
Källs Nöbbelöv 1894
271 68 Teckomatorp

Instagram
margit.brundin

OM

Jag förmedlar berättelser med hjälp av ett figurativt formspråk som ligger i gränslandet mellan djur och människa. Där behandlas det stora och lilla i en vardaglig kontext med en stilla intensiv blick och ibland en tår av allvar. Att följa pälsens riktning i minsta detalj in i virvlar och ut igen. Jag vill bjuda in betraktaren till igenkänning och nyfiket undersökande av figuren framför dem.

Haren har varit en återkommande berättare i Margit Brundins arbete, men nu har den fått mänskligare drag och intar också mer människolika kroppsställningar. Kanske representerar den nu individen snarare än djuret och relationen till betraktarens egen kropp blir tydlig. citat Hanna Grill

Jag arbetar i en rödbrännande stengodslera som för mig har många kvalitéer. Leran ger en bra basfärg till mina skulpturer som jag ofta färgsätter med engobe. Jag arbetar fram pälsstruktur med hjälp av olika verktyg, då kan det rödbruna underlaget sticka fram och göra strukturen mer mångfacetterad. Under en skulpturs framkomst strävar jag efter fokus och noggrannhet och intresserar mig för detaljer.